loading...
بهترین کاشی و سرامیک
فلورا بازدید : 65 سه شنبه 11 خرداد 1400 نظرات (0)

سراميك هاي ساخته شده از موادي مثل كائولن در دماي بين ١٢٠٠ تا ١٤٠٠ درجه سانتيگراد در كوره كه عموما پرسلان يا پرسلن ناميده مي شود (  Porcelain  )  و عمدتا به دلیل خواص مرتبط با پرسلان يا پرسلن شامل نفوذ پذیری آب پایین و کشش و  قدرت قابل توجه،  سختی، سفید، شفافیت و رزونانس؛ و مقاومت بالا در برابر حمله شیمیایی و شوک حرارتی و سايش  انتخاب بسيار مناسب در نما و كف و سراميك محلهاي عمومي از جمله كاشي بيمارستاني
سراميك بيمارستاني و سراميك نماي ساختمان ها و سراميك برج ها ، سراميك مترو ، سراميك فرودگاه ها
به دليل غیر قابل نفوذ (حتی قبل از لعاب)،

این ویژگی ها ایده آل های پرسلن يا سرامیک پرسلان را برای مناطقی که به مراتب مرطوب هستند، می توانند به راحتی رنگ بیاورند و یا بسیاری از دیوارهای مورد سوء استفاده را در حمام و آشپزخانه، براق و حتی طبقه ها دریافت کنند. از آنجا که طبیعت غیر متخلخل است، لکه ها نفوذ نمی کنند و از این رو تمیز کردن و تمیز کردن آنها آسان است. این همچنین در طیف گسترده ای از رنگ ها، اندازه ها و سبک ها قرار می گیرد تا بتوانند رویای بی نظیر طراحی خود قرار گیرند.

با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که بازاریابی غلط در بازار کاشی وجود دارد، و اگر واقعا پرسلن درست است که دنبال آن هستید، اطمینان حاصل کنید که محصولات انتخاب شما چنين باشند ، نکته دیگری که باید از آن مراقبت شود، مخصوصا اگر شما برخی از کاشی های خود را انجام می دهید، این است که دوباره بررسی کنید که شما نوع مناسب مثلا كاشي و سراميك نما و كاشي بيمارستاني و سراميك كف  را خریداری می کنید، زیرا کاشی های پرسلان يا پرسلن و سراميك معمولي پشت قرمز  خاك قرمز نیاز به چسب های مختلف و ملات مختلف دارند.
کلس های مورد استفاده در کاشی های سرامیکی و سفال
کاشی های سرامیکی ساخته شده با خاک رس قرمز، قهوه ای و یا سفید، در حالی که کاشی های پرسلن يا پرسلان تقریبا به طور انحصاری با خاک رس سفید و تصفیه شده ساخته شده است. خاکهای مورد استفاده در پرسلن يا پرسلان تمایل کمتری به ناخالصی ها نسبت به خاکهای کاشی سرامیکی دارند و کائولن و فلدسپات بیشتری دارند. این در نهایت منجر به یک کاشی تراکم و با دوامتر می شود.
ظاهرکاشی های سفالی را می توان به صورت سنگ مرمر شبیه سازی کرد.
کاشی های سنگی بزرگ را می توان ساخته شده به نظر می رسد مانند سنگ مرمر.
کاشی های سرامیکی و پرسلن می تواند هر رنگی باشد و حتی به صورت دیگری مانند چوب یا سنگ طبیعی ظاهر می شود. با این حال، طراحی بر روی کاشی پرسلن و سراميك پرسلان بیشتر احتمال دارد که به آسیب برساند، چون طراحی کاشی پرسلن در طول کل کاشی انجام می شود. طرح های روی کاشی های سرامیکی صرفا “چاپ” در بالای سطح و سپس با یک لعاب شیشه ای پوشیده شده است. این به این معنی است که یک تراشه روی یک کاشی و سرامیک بیشتر از یک تراشه در یک کاشی پرسلن قابل توجه است.

کاشی های سرامیکی مناسب مناطقی هستند که تحت تاثیر سنگین و یا سختی قرار نمی گیرند. موزاییکهای هنری، دیوارها، backsplashes آشپزخانه و میزهای چوبی که فقط به آسانی مورد استفاده قرار می گیرند و یا دارای پوشش شیشه ای هستند همه مناطق هستند که می توانند از کاشی های سرامیکی استفاده کنند. کاشی های سرامیکی باید تقریبا همیشه در داخل خانه بمانند، زیرا شرایط آب و هوایی معمولی – گرم، سرد یا باران – می تواند کاشی های سرامیکی ضعیف و کرک شود. مانند پرسلن يا پرسلان و  گرانیت، سرامیک متخلخل است، به این معنا که کاشی های سرامیکی ممکن است نشت مایع را جذب کند که می تواند باعث رنگ آمیزی شود ولي در مقابل
از آنجایی که کاشی های پرسلن بسیار مقاوم و…بیشتر بخوانید

تعاريف سراميك و پرسلان
سه ترکیب بدنه کاشی و سرامیک با استفاده از مواد معدنی طبیعی موجود بومی و مواد جامد صنعتی به عنوان مواد اولیه در امر توليد كاشي و سراميك مورد توجه قرار گرفته و خواهد بود .

به طوري كه خصوصیات فیزیکي و شیمیایی تمام نمونه های تولید شده در شرایط محيط توليدي مشاهده شده است که از بین بردن سیلیس کریستالی ، ورود اکسیدهای خاک قلیایی به شکل مواد زائد و فازهای از پیش تسویه شده باعث پخت و پز و افزایش مقاومت در برابر آتش می شود.

نتایج جذب آب ، جمع شدگی آتش سوزی ، ضریب انبساط حرارتی ، سختی ، مقاومت خمشی و مطالعات SEM نشانگر مناسب بودن این ترکیبات برای کاربردهای کاشی دیواری و کف است. افزایش سطح ناشی از انقباض کمتر در یکی از ترکیبات آزمایشی محاسبه كه پرسلان باشد كه موفقيت در توليد تجاری قرار گرفته است .

صنعت کاشی و سرامیک بخشی پویا است که نوآوری در فن آوری و روند بازار تصویر پیچیده ای از محصولات و فرآیندها ترسیم کرده است. مواد اولیه عمیقاً در چنین تحولی دخیل بوده اند:

انعطاف پذیری چرخه های تولید فعلی ، استفاده از طیف وسیعی از خاک رس ها را امکان پذیر می کند ، که ترکیب شیمیایی و کانی شناسی ، توزیع اندازه ذرات و خصوصیات سرامیکی آنها دوباره ارزیابی شد. طرح های مرجع کلاسیک دیگر قادر به توصیف و پیش بینی درست نقش خاك رس ها در کاشیکاری نیستند.

به منظور پر کردن این شکاف ، یک طبقه بندی صنعت گرایانه از مواد اولیه خاک رس بر اساس پارامترهای شیمیایی (محتوای Fe2O3) و مواد معدنی (مقدار فیلوسیلیکات ها و کربنات ها) همراه با اندازه ذرات (کسری <2 میکرومتر و>) ارائه شده است. 63 میکرومتر) و قابلیت انعطاف پذیری (شاخص متیلن بلو و شاخص اتربرگ). در ابتداخاك رسهای سفيد و روشن را با توجه به آستانه اکسید آهن 3٪ تفکیک می کند.

خاک رس های پخت سبک با توجه به مقدار مواد معدنی گروه کائولینیت و قابلیت انعطاف پذیری در “کائولین ها” (کائولن های درجه یک ، درجه پایین و خام ، لوم های کائولینیتی) و “رسهای پلاستیکی” (رسهای توپی ، رسهای پیروفیلیتی ، بنتونیت های سفید) متمایز می شوند؛ تمایز سه کلاس رسهای توپی با افزایش انعطاف پذیری پیش بینی شده است. رسهای پخت تیره بر اساس کسر دانه درشت و مقدار کربناتها در انواع غنی از کربنات (رسهای مارنی و کربناتیک) ، لومهای قرمز و رسهای قرمز طبقه بندی می شوند.

این دومی ها با فراوانی نسبی مواد معدنی رس رس دیگر تمایز می یابند. چنین طبقه بندی برای ترسیم دستورالعملهای فرمولاسیون بدن و توضیح معیارهای دنبال شده در عمل صنعتی برای هر دسته از کاشی و سرامیک ضروری است. خصوصیات کلیدی برای طراحی دسته هایی برای کاشی های متخلخل فشرده و ( پرسلاني) ، مثل ظروف سنگی قرمز شیشه ای و نیمه شیشه ای و اجسام برافروزاننده نور مورد بحث قرار گرفته است.

هر دو طبقه بندی رس و دستورالعمل های فرمولاسیون بدنه برای ارائه ابزارهای به روز برای ارزیابی پتانسیل سرامیک و استفاده صحیح در کاشی سازی از مواد سفالی در نظر گرفته شده است ، اما آنها نمی توانند یک ویژگی فنی پرتحرک را جایگزین کنند ، به اندازه کافی شبیه سازی پردازش صنعتی را انجام دهند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 18
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 14
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 31
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 79
  • بازدید ماه : 186
  • بازدید سال : 813
  • بازدید کلی : 3,904